امروزه باتوجه به اهمیت سیستم ایمنی و آلودگی­ های محیطی و همچنین جدی­ تر شدن  بیماری­ ها و چالش­ های سیستم ایمنی در پرورش طیور، استفاده از پری­ بیوتیک ­ها ابعاد وسیع­ تری یافته است. به طوری که استفاده از دیواره سلولی مخمر و پری بیوتیکها به عنوان افزودنی­ ها در جهت بهبود سیستم ایمنی و کاهش مصرف آنتی بیوتیک­ ها مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

پتانسیل ژنتیکی طیور بصورت مداوم در حال افزایش است، بنابراین حمایت از سلامت دستگاه گوارش برای رسیدن به حداکثر ظرفیت ژنتیکی پرنده ضروری است. سلامت روده از چندین جهت دارای اهمیت ویژه ای می باشد. نخست به دلیل تمرکز سیستم ایمنی در این اندام و از طرف دیگر به عنوان اندام ورودی مواد مغذی به بدن، بنابراین سلامت روده برای حداکثر شدن راندمان استفاده از مواد مغذی خوراک بیشترین اهمیت را داراست.

دیواره سلولی مخمر ساکارومایسس سرویزیه حاوی کربوهیدرات های شاخصی می باشد و اثبات شده است که استفاده از این مواد در تغذیه می­ تواند اثرات مفیدی بر سلامت حیوان داشته باشد. از یک طرف مصرف آنتی ­بیوتیک ها بطور مداوم موجب ایجاد مقاومت باکتری ها به انواع آنتی بیوتیک­ ها گردیده و از طرف دیگر، گستردگی نگرانی­ های جوامع  بین المللی در مورد باقیمانده های آنتی بیوتیکی در تولیدات دام و طیور، نیاز به جایگزین­ هایی که بتوانند پرنده را در شرایط پر استرس فارمی در برابر هجوم باکتری­های نامطلوب و بیماری زا  حمایت نمایند ضروری به نظر می ­­رسد. یکی از راهکارهای موثر برای ایجاد مقاومت نسبت به باکتری­ های نامطلوب و بیماری زا، تعدیل فلور میکروبی و حمایت از فلور مطلوب روده می­ باشد. پری بیوتیک­ ها کربوهیدرات هایی هستند که توسط آنزیم­ های پرنده قابل هضم نیستند و باکتری ­های نامطلوب نیز نمی ­توانند از آن­ها استفاده نمایند، اما باکتری­ های مطلوب روده از آن­ها استفاده نموده و بنابراین جمعیت باکتری­ های مطلوب افزایش می­ یابد و در نتیجه جمعیت باکتری­ های نامطلوب کمتر می­ شود.