دلتافوس اف

دلتافوس در زمانی که پرنده عملکرد بالایی داشته و معدنی شدن ساختار اسکلتی از اهمیت بالایی برخوردار است، می تواند
کارایی قابل ملاحظه اي داشته باشد.

دلتافوس اف

DELTAPHOS F

مکمل خوراکی محلول حاوي مینرال هاي ضروري 

 

ترکیبات به ازاي هر لیتر 

واحد 

مقدار 

نام 

ردیف 

میلی گرم 

  120000

فسفر 

  1

میلی گرم 

  55000

کلسیم 

  2

میلی گرم 

  20000

منیزیوم 

  3

میلی گرم 

  4200

منگنز 

  4

میلی گرم 

  5000

روي 

  5

میلی گرم 

  1600

آهن 

  6

میلی گرم 

  300

مس 

  7

 

کلسیم و فسفر 

هر دو عنصر نقش هاي مهمی را در واکنش هاي متابولیکی و بیوسنتزي بدن (نظیر انعقاد خون، فعالیت فیزیولوژیکی قلب، تبادلات سلولی و فعالیت عصبی – عضلانی، شکل گیري ساختمان استخوان ، پوسته تخم مرغ و فعالیت هاي صحیح دستگاه گوارش) در طیور ایفا می کنند. 

فسفر موجود در این ترکیب تمام پروسه هاي متابولیسمی را که به انرژي نیاز دارند تحریک می نماید و بعنوان یک عامل آنابولیک یا سازنده عمل می کند. فسفر همچنین نقش بسیار حیاتی در انتقال و ذخیره انرژي به خصوص توسطATP دارد.

منیزیوم 

منیزیم عملکردهاي اساسی در متابولیسم سلولی و رشد استخوان دارد. عملکرد آن ارتباط تنگاتنگی با کلسیم و فسفردارد. علیرغم این واقعیت که منیزیم به اندازه کافی در اکثر مواد غذایی گیاهی وجود دارد، مکمل منیزیم می تواند برکیفیت گوشت طیور و وزن بدن در مراحل رشد خاصی تأثیر مثبت بگذارد.

منگنز 

منگنز کوفاکتور آنزیم هائی است که در متابولیسم کربوهیدراتها، پروتئین ها، چربی ها و اسید هاي نوکلئیک حضور دارند. منگنز عنصر مهمی در عملکرد ایمنی بدن است. کمبود منگنز در جوجه هاي درحال رشد و پولت منجر به پروسیس ،کوتاهی استخوان و کمانی شدن آن شده، همچنین در کیفیت پوسته تخم مرغ نیز تاثیر گذار است. 

روي 

یک عنصر ضروري است که در ساختار بیش از 200 آنزیم مختلف وجود دارد و در مسیرهائی مانند متابولیسم کربوهیدراتها و انرژي، سنتز پروتئین، متابولیسم اسیدنوکلئیک، یکپارچگی اپیتلیوم، ترمیم و تکثیر سلولی نقش دارد. 

درجوجه هاي گوشتی کمبود روي میزان پارگی پوست در زمان فرآوري و پردرآوردي را کاهش می هد. در مرغ تخمگذار و مادر، عنصر روي، عملکرد کربنیک انهیدراز و کراتیناز که به ترتیب درتشکیل پوسته و غشاهاي پوسته نقش دارند را بهبود می بخشد.  

آهن 

نقش بسیار تخصصی در بدن تمام حیوانات دارد و بخشی از پروتئین هموگلوبین و پروتئین میوگلوبین در سلولهاي ماهیچه اي است. آهن داراي سرعت سوخت و ساز بالائی در جوجه ها است و باید به شکل کاملا قابل دسترس در جیره حیوان براساس نیاز روزانه تامین شود. هر نوع عفونت داخلی مانند کوکسیدوز می تواند در قابلیت دسترسی و جذب آهن اختلال ایجاد کند. 

مس 

مس در ساختار آنزیم هایی که سبب افزایش استحکام غشاء، خاصیت ارتجاعی بافتها و افزایش استحکام استخوان می شوند، وجود دارد. عنصر مس رابطه نزدیکی با متابولیستم آهن دارد که در ساختار هموگلوبین یک عنصر ضروري است. کمبود مس سبب کم خونی می شود. آنزیم مهم دیگر وابسته به مس لیزین اکسیداز است که آنزیم کلیدي در تشکیل کلاژن و الاستین می باشد. کمبود مس منجر به ایجاد استخوانهاي غیر طبیعی به دلیل سنتز کلاژن غیر طبیعی می شود. دیسکندروپلاژي درشت نی یک مثال از ناهنجاریهاي پا در طیور است که می تواند با کمبود مس ایجاد شود ،تشکیل ضعف کلاژن یا الاستین همچنین منجر به آسیبهاي قلبی عروقی و پارگی آئورت می شود. مس براي رشد پر و همچنین رنگ پر به دلیل نقش آن در تشکیل باندهاي دي سولفیدي مهم می باشد. مس اکسیداسیون ویتامینC  را بهبود بخشیده و در تشکیلRNA  دخالت می کند. 

 

موارد مصرف  در جوجه هاي گوشتی: 

استفاده از این محصول در سنین پایین جوجه هاي گوشتی که رشد بالایی دارند، به منظور جلوگیري از نرمی استخوانیا نکروز استخوان ران در سنین بالاتر مفید می باشد. 

در مرغهاي تخمگذار و مرغان مادر: 

این محصول متابولیسم کلسیم را افزایش می دهد که در بهبود کیفیت پوسته تخم مرغ، افزایش توده تخم مرغ، بهبودعملکرد تخمگذاري و افزایش مقاومت در برابر بیماري مفید است. 

مقدار و نحوه مصرف در طیور: 

DELTAPHOS F باید از طریق آب آشامیدنی به میزان: 0.5 لیتر در هر 1000 لیتر آب آشامیدنی در طی 4 تا 5 روزمصرف شود. 

بسته بندي: قوطی هاي 1 لیتري 

شرایط نگهداري: در جاي خشک و خنک و دور از نور مستقیم، دماي مناسب نگهداري کمتر از 25 درجه سانتیگراد  توصیه ها: همراه این محصول از اسیدیفایرهاي خالص استفاده نکنید و حتما به میزان pH آب آشامیدنی توجه ویژه اي داشته باشید. 

    دانلود کاتالوگ

    جهت دانلود کاتالوگ فنی محصول کلیک کنید.

    با ما تماس بگیرید

    دفتر تبریز

    41-34412079 (0098)
    41-34403646 (0098)

    دفتر تهران

    21-66979344 (0098)

    فکس

     41-34447026 (0098)

    موبایل

    09141167997

    آدرس

    تبریز، خیابان دامپزشکی

    در تماس باشید